IMPACTUL STĂRII PSIHOEMOȚIONALE ASUPRA REUȘITEI ACADEMICE A STUDENȚILOR USMF NICOLAE TESTEMIȚANU ÎN CONDIȚIILE DE STUDII LA DISTANȚĂ

Mariana CERNIȚANU, Irina NICOV, Corina LAZĂR

IP Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie Nicolae Testemițanu

CZU: 378.146/.147.018.43:004:159.942.5+378.661(478)

Rezumat. Criza pandemică COVID-19, care a influențat și a perturbat mersul lucrurilor din întreaga lume, are repercusiuni asupra vieții personale și profesionale a fiecăruia dintre noi. Studenții, fiind în autoizolare și în condiții de studii la distanță, sunt expuși diferitor trăiri psihoemoționale. Scopul lucrării a fost identificarea impactului produs de starea psihoemoțională a studenților USMF ”Nicolae Testemițanu” asupra reușitei lor academice în condițiile de studii la distanță și de autoizolare, determinate de epidemia COVID-19. Tipul studiului: primar, descriptiv, transversal. Colectarea informației a fost realizată printr-un chestionar în Google Forms, fiind aplicat on-line studenților. Au fost chestionați 1420 de studenți de la USMF, anii de studii I-VI de la Facultățile: Medicină, Stomatologie și Farmacie. Dintre stările trăite mai intens în perioada de studii la distanță, studenții au menționat: neliniște (48,7%); frustrare (22,6%); stres (53,4%), nemulțumire totală (24,7); depresie (21,3%); gânduri negative persistente (24,5%); atacuri de panică (15,7%); neîncredere în forțele proprii (32,3%); de- motivare (47,7%); singurătate (22,7%); neajutorare (20,8%). Corelația dintre starea emoțională și reușita academică este semnificativă (ÎI 95% 0,54-0,44, p=0,005; t=19,5>1,96). Fi- ind în plină criză pandemică, studenții continuă activitatea de învățare în condiții de autoizolare și studii la distanță. Totuși incertitudinea și lipsa de perspective clare din societate, condiționate de pandemie, lasă o amprentă asupra stării lor psihoemoționale și reușitei academice. Cuvinte-cheie: stare psihoemoțională, studii la distanță, reușită, COVID-19.

Vezi articolul integral